חדשות

השלכות הרסניות בשימוש במדביק ריסים כתחליף לסם אונס

צעיר ששתה מדביק ריסים איבד את הכרתו וטופל בחדר הלם ב"איכילוב" | פרופ׳ מיגל גלטשטיין, מנהל השירות הטוקסיקולוגי: ״החומר המצוי במדביק ריסים מעניק אפקט כמו סם האונס אבל הריכוז שלו עוצמתי והרסני"

פינוי באמבולנס. צילום אילוסטציה: שאטרסטוק

בסוף השבוע (ה') הגיע לחדר הלם במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב צעיר מחוסר הכרה. התברר כי הצעיר שתה חומר שמצוי בתוך מדביק ריסים אותו רכש באתרי קניות באינטרנט והשתמש בו כחלופה זולה לסם GHB/GBL הידוע גם כסם האונס. הצעיר התאושש לאחר קבלת טיפול רפואי וצפוי להשתחרר.

פרופ׳ מיגל גלטשטיין, מנהל השירות הטוקסיקולוגי ב"איכילוב", הסביר: ״החומר המצוי במדביק ריסים מעניק אותו אפקט כמו סם האונס אבל המינון שלו חזק מאוד ומספיקות טיפות בודדות על מנת להגיע לאיבוד הכרה". לדבריו, משיחות עם מטופלים שהגיעו לטיפול בבית החולים כתוצאה משימוש בסם זה, עולה כי הם צרכו את המינון המוכר להם מהסם המקורי ולא ידעו שהריכוז הוא עוצמתי והרסני.

ד״ר רועי צוקר, מנהל תחום רפואת להט״ב ב"איכילוב", ציין: ״מדובר בתופעה חדשה בעיר ועם אפקט פשוט הרסני שעלול להיות מסכן חיים. הסיבה למעבר לשימוש בתכשירים אלה היא המחיר הזול בניגוד לעלות הגבוהה של GHB/GBL (ג'י/ג'ינה).

"בפתחו של חודש הגאווה, אני מבקש מכולם, אל תעשו סמים ואם החלטתם לעשות בניגוד להמלצות, אל תהיו שפני הניסיון של אף אחד ובעיקר אל תערבבו חומרים ותכניסו לגוף שלכם רעלים שפשוט יכולים להרוג. זה הזמן גם לבקש מכם לשמור על החברים שלכם באירועים הקרובים. בואו נחגוג בצורה בריאה ואחראית".

נושאים קשורים:  מדביק ריסים,  סם האונס,  איכילוב,  סמים,  חדשות,  רפואה דחופה,  פרופ׳ מיגל גלטשטיין
תגובות