קורונה בישראל

בתי החולים ומד"א הונחו לטפל ללא תשלום בחסרי מעמד בישראל

משרד הבריאות הורה להעניק טיפול רפואי ללא התניית תשלום וללא קשר למעמדם האזרחי לעובדים זרים, חסרי בית ולשוהים בלתי חוקיים החשודים בקורונה

צוות רפואי אוסף דגימות מעובדים זרים בדרום תל אביב. צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

משרד הבריאות הנחה אמש (ב') את מנהלי בתי החולים בכל הארץ וכן את מד"א לקבל לטיפול כל חשוד בקורונה או מאומת לקורונה ללא התניה בתשלום. ההנחיה נועדה בעיקר לחסרי מעמד אזרחי בישראל כמו עובדים זרים ואפילו אלה המוגדרים כ"מסתננים" לארץ וכן חסרי בית, מעורבים בזנות ומכורים לסמים הנכללים בהגדרת "אוכלוסיית קצה". על ההנחיה חתומה ד"ר ורד עזרא ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות.

מן ההנחיה ניתן להבין שעד כה היו אנשים מקבוצות אלו שעלה חשד שנדבקו בנגיף הקורונה אבל המוסדות סירבו לטפל בהם. "נבקש להבהיר", הדגישה ד"ר עזרא בהנחיה, "כי קיימת חשיבות עליונה לטיפול בחשופים ובחולים מאומתים לקורונה, ללא קשר למעמדם האזרחי.

"במידה שמגיע מטופל החשוד בקורונה או מאומת לקורונה לטיפול במוסד רפואי או פונה לקבלת שירות על ידי מד"א, יש לקבלו לטיפול וללא התניה בתשלום. ככל שניתן לגבות מהמטופל באמצעות ביטוח רפואי כלשהו, יש לפעול להפעילו ולגבות דרכו תשלום. במידה שאין למטופל ביטוח רפואי, יש לאפשר טיפול ללא התניה בתשלום".

במסמך צוין, כאמור, כי הדברים מתייחסים לאוכלוסיית ה"מסתננים" (שב"חים, שוהים לא חוקיים), עובדים זרים ואוכלוסיות קצה - מעורבים בזנות, מכורים לסמים, חסרי בית וכדומה.

"לגבי כל אוכלוסיה אחרת", צוין, "ככל שישנו ביטוח או אמצעי תשלום אחר- יש לפעול ולגבות תשלום באמצעותו. במידה שאין למטופל ביטוח רפואי או אמצעי תשלום אחר, יש לאפשר טיפול ללא התניה בתשלום. תשלום עבור טיפול במחלות רקע ללא קשר לקורונה ייגבה כרגיל כפי שנעשה בשגרה".

תוקפה של הנחיה זו היא בהתאם לצו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש), בידוד בית והוראות שונות, הוראת שעה תש"ף-2020 או עד להודעה אחרת ממשרד הבריאות.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  עובדים זרים,  בתי החולים,  מד"א,  טיפול רפואי,  משרד הבריאות,  קורונה,  חולי קורונה
תגובות