חדשות

נחתם הסכם שיתוף פעולה לטיפולי דיאליזה בין "הדסה" ו"פרזניוס מדיקל קר"

רופאים נפרולוגים מ"הדסה" יטפלו בחולי אי ספיקת כליות המטופלים במכוני הדיאליזה של החברה בירושלים

מכונת דיאליזה, מחלת כליות (צילום: אילוסטרציה)

המרכז הרפואי הדסה חתם על הסכם שיתוף פעולה עם חברת פרזניוס מדיקל קר לטיפול במטופלי דיאליזה באזור ירושלים והסביבה. על מסמך הסכם חתמו פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל "הדסה" ואריאל איקן, מנכ"ל החברה. על פי הסיכום רופאים נפרולוגים מבית החולים יטפלו בחולים באי ספיקת כליה, המטופלים בששת מכוני הדיאליזה של חברת פרזניוס בירושלים. לחברה 30 מכוני דיאליזה ברחבי הארץ הממוקמים בקהילה.

בית החולים מסר כי שיתוף הפעולה נוצר בעקבות דרישת משרד הבריאות שלכל מכון הממוקם בקהילה יהיה חוזה גיבוי עם בית חולים הקרוב אליו. בית החולים יעניק תמיכה מקצועית למכונים בירושלים. לכל מטופל תינתן הזכות לפגישה עם נפרולוג בכיר פעמיים בחודש לבדיקות תקופתיות, לייעוץ וכדומה.

בנוסף, ההסכם יאפשר להרחיב בעתיד את מגוון השירותים הרפואיים הניתנים למטופלים, כולל  ביצוע טיפולי דיאליזה פריטוניאליים שיינתנו ב"הדסה הר הצופים". הצדדים בוחנים גם שיתופי פעולה בתחום המחקרי.

פרופ' רוטשטיין: "פני 'הדסה' לקהילה. במסגרת ההסכם יגיעו רופאי 'הדסה' לקהילה ויהדקו את הקשר הרפואי עם החולים. ההסכם יביא להורדת עלות הדיאליזה לקופות ו'הדסה' מוסיפה פעילויות והכנסות גם מהמכונים הקהילתיים ובכך היא יוצאת נשכרת גם כלכלית".

אריאל איקן הוסיף: "שיתוף הפעולה עם בית החולים יאפשר למטופלים לקבל מגוון שירותים וטיפולים במקום אחד מבלי להתרוצץ בין מרפאות שונות".

חברת פרזניוס מדיקל קר נחשבת לספקית הגדולה בעולם של מוצרים ושירותים לאנשים הסובלים ממחלת כליה. היא פעילה בישראל משנת 2016. בעולם כ-3.3 מיליון בני אדם הזקוקים לטיפולי דיאליזה סדירים. ב-3,790 מרכזי דיאליזה בעולם הקשורים בחברה זו ניתנים טיפולים ל-322,253 חולי כליות.

נושאים קשורים:  פרזניוס מדיקל קר,  טיפול דיאליזה,  מחלת כליות,  פרופ' זאב רוטשטיין,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות