חדשות

האיגוד לרפואה פנימית לנתניהו: "נשמח להציב מצלמות במחלקות"

111 מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים פנו הבוקר לראש הממשלה בהצעה להציב מצלמות במחלקות: "להראות לציבור הישראלי את הצפיפות, תנאי האשפוז הלא ראויים והצוותים הרפואיים שנופלים מהרגליים"

אשפוז במחלקה פנימית. צילום: איגוד הפנימאים

לאחר שהיוזמה לחוק המצלמות בקלפיות שהוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו נפלה אתמול (ב') בוועדה המסדרת של הכנסת, פנה הבוקר יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס, לראש הממשלה במכתב שבו הוא מבקש להציב מצלמות במחלקות הפנימיות בבתי החולים הציבוריים כדי להראות לציבור את העומס והצפיפות בהן.

"ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדיוק שבוע לבחירות. אם רוצים בכל זאת מצלמות, נשמח להציב מצלמות אצלנו במחלקות הפנימיות", כותב פרופ' אליס בשם 111 מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים.

מסדרון מחלקה פנימית עמוס במיטות מאושפזים. צילום: האיגוד לרפואה פנימית

"אנחנו לא נתנגד, אדוני ראש הממשלה, להצבת מצלמות אצלנו במחלקות. אפשר יהיה להראות לציבור הישראלי את מה שקורה ביומיום - הצפיפות, הפגיעה בכבוד האדם, את תנאי האשפוז הלא ראויים, שהם כר פורה לזיהומים, את הצוותים הרפואיים שנופלים מהרגליים. וכן, אדוני ראש הממשלה, לפעמים הצוותים גם מפספסים וטועים, בגלל לחץ יתר ועומס לא סביר".

את מכתבו לנתניהו מסיים יו"ר האיגוד לרפואה פנימית במילים: "לא נתנגד למצלמות. שבוע לבחירות, אולי עוד אפשר להספיק?", ומצרף תמונות שצולמו הבוקר על ידי מנהלי המחלקות הפנימיות ומתעדות את הצפיפות הקשה שעימה מתמודדים החולים והצוותים הרפואיים.

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  פרופ' אבישי אליס,  האיגוד לרפואה פנימית,  חוק המצלמות,  בחירות 2019,  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
11.09.2019, 06:29

אם יוצבו מצלמות במחלקות אז יתגלו הרבה דברים מעניינים, כמו באיזה תדירות הצוות הסיעודי נכנס לחדר של מטופל שצריך שינוי תנוחה כל שעתיים, וכף רגלם של מי מהבכירים לא דורכת כלל בפרוזדורי המחלקה במהלך רוב ימי השבוע.

אנונימי/ת
11.09.2019, 19:32

מצב הרפואה מתדרדר והולך ואין מקום לשלב בדיחות וליצנות. נא להגיב רצינות הנאותה.

אנונימי/ת
11.09.2019, 20:20

מי התבדח? זה דווקא נשמע רציני מאוד ואפילו עצוב

לגמרי צודק אבל מצאנו למי לפנות...צריך לשנות את נתוני הפתיחה - ביבי וכל חברי הכנסת כולל הרב ליצמן והרבי מגור יקבלו אותו טיפול כמו זקלין בוסקילה ומשפחתה מדרום תל אביב. סטז'רים ותורני 48 שעות יטפלו באח"מ ומיטת האח"מ תוצב בכניסה למחלקה או במסדרון היכן שכל הצוות יעבור על פניו וידרוש בשלומו!!

12.09.2019, 00:00

מסכימה עם דברייך פרופ' אדלר. כל עוד המערכת מטפלת בהנהגה בכפפות משי ובתנאים חריגים, איך משהו ישתנה?

אנונימי/ת
16.09.2019, 23:02

הרעיון לתת טיפול "רגיל" לפוליטיקאים הוא בכיוון הנכון, אבל מחמיץ. הרי אנחנו יודעים שהאחראים העיקריים למצב במחלקות הם לא הפוליטיקאים אלא מנהלי המחלקות. לכן הפתרון הוא לתת טיפול "רגיל" ללא הטבות פרסונל למנהלי המחלקות ובני משפחותיהם.