חדשות

"כלכליסט": במשרד הבריאות דוחים את הצעת רוטשטיין להעלאת ההשתתפות העצמית

יו"ר ועדת סל התרופות מציע לדרוש מקופות החולים להחזיר תקציבי תרופות שלא השתמשו בהן ולהגדיל ההשתתפות העצמית של החולים בתרופות שאינן מצילות חיים

שר האוצר משה כחלון ופרופ' זאב רוטששטיין, יו"ר ועדת סל התרופות, עם התכנסות ועדת הסל. צילום: דוברות משרד הבריאות

גורמים במשרד הבריאות דחו כמה מהרעיונות שהעלה אתמול (א') יו"ר ועדת סל התרופות לשנת 2020, פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל "הדסה", לקראת תחילת עבודתה של הוועדה. כך מדווח הבוקר (ב') אדיראן פילוט ב"כלכליסט".

כפי שדווח ב"דוקטורס אונלי", הציע רוטשטיין "להגדיל את ההשתתפות עצמית של הציבור לטיפולים שאינם מצילי חיים, במנגנונים שיפצו שכבות מעוטות יכולת". בתגובה לכך מסרו ל"כלכליסט" "גורמים במשרד הבריאות": "אנו לא נעלה את ההשתתפות העצמית. שמענו את ההצהרות, את הכוונות ואת התכניות לעשות מנגנון שיטפל באוכלוסיות החלשות, אולם זה לא אפשרי. יש פה רצון של פרופ' רוטשטיין לעשות כותרות אבל אף אחד במשרד הבריאות לא ייתן יד להעלאה כזו".

על הצעתו של פרופ' רוטשטיין לדרוש מקופות החולים כסף בחזרה, הוסיף הגורם, לפי הדיווח: "אפשר להגיד - אבל להחזיר אי אפשר. יש לקופות החולים כסף להחזיר? אתה ראית את מצבן הפיננסי? לא מנהלים את מערכת הבריאות דרך ניהול ועדת הסל".

פרופ' רוטשטיין מציע, בין השאר, שחברות התרופות יקבלו תשלום לפי התוצאות שישיגו התרופות שלהן בריפוי המחלות; קופות החולים יידרשו להחזיר תקציבי תרופות שלא השתמשו בהן ותוגדל ההשתתפות העצמית של החולים בתרופות שאינן מצילות חיים.

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  סל התרופות,  קופות החולים,  חברות התרופות,  חדשות,  השתתפות עצמית
תגובות
אנונימי/ת
02.09.2019, 20:16

אני מביט בעולם הזה, כמה כוח יש בו, כמה אינטרסים, כמה כסף זורם בו וכמה אנשים "מושכים באלפי החוטים". אני משכיב את ילדיי על יצועם ומביט למעלה מבעד לחלון הפתוח. אני מפיל תחינתי לאלוהים שייתן את החוטים בידי הראויים לכך בעלי הרחמים והתבונה.